Posts Tagged ‘glikemijski indeks’

Borovnica

Written by Nutricionista. Posted in Blog, Namirnice

blueberries-597162_1280
Kad smo već počeli da pominjemo supernamirnice, moramo da se podsetimo i borovnice koja je prava zvezda među izvorima antioksidanasa i fitonutrijenata. Ne samo to, Borovnica ima i nizak glikemijski indeks, divnu aromu i slatko kiseli ukusa, pa je odličan dodatak mnogim poslasticama i jelima.

Glikemijski indeks i glikemijsko opterećenje

Written by Nutricionista. Posted in Blog, Zdravlje na tanjiru

gi 

Savet koji ste dobili više puta,  da jedete više hrane bogate složenim ugljenim hidratima, zasnovan je na pretpostavci, da će uzimanje  hrane koja je izvor složenih ugljenih hidrata dovesti do manjeg povećanja glikemije u krvi od “slatke” hrane, tj one koja je bogata prostim šećerima. Vremenom se pokazalo da je ova pretpostavka pogrešna, obzirom da je uticaj složenih ugljenih hidrata na glikemiju potpuno različit. Precizniji pokazatelj relativnog glikemijskog odgovora na ugljene hidrate, bio bi glikemijski indeks (GI) i glikemijsko opterećenje (GL), koji uzimaju u obzir kvalitet i kvantitet ugljenih hidrata.

Jeste li za keks?

Written by Nutricionista. Posted in Blog, Zdravlje na tanjiru

darksidecookiestshirt
          Come to the dark side, we have cookies.
Mislim da svi vrlo dobro znamo šta je the dark side, a ako dobro znamo od čega se sve keks pravi, možda i odbijemo tu primamljivu ponudu. Keks je, na žalost, svuda. Serviraju vam ga uz kafu i čaj, nude vas na poslu, nude ga sportistima, na sastancima, kad odete kod nekoga u goste, ima ga na mnogo polica u prodavnicama, na bilbordima, u milion reklama, svuda samo keks, keks i keks. Toliko ima različitih vrsta koji se nude uz razne slogane i tvrdnje, da je teško uopšte odoleti toj tamnoj strani. Mnogo puta su me pitali “Mogu li da doručkujem integralni keks?” i iznenadili se kada im to nisam dozvolila, jer zaboga, integralni je, za sportiste, obogaćen vitaminima, sa fruktozom, …