Preterivanje vikendom

Written by Nutricionista. Posted in Blog, Zdravlje na tanjiru

phase-3

U priči o zadržavanju tečnosti, pominjali smo oscilacije u telesnoj masi nakon vikend ili prazničnog otpuštanja, a danas ćemo da skrenemo pažnju upravo na to preterivanje hranom koje može napraviti probleme sa prekomernom telesno masom.

Šta je uopšte vikend prejedanje? Jednostavan primer-tokom radne nedelje vodite računa o ishrani, jedete bareno porvće, grilovano meso, heljdin hleb sa semenkama, sve precizno izmereno i obračunato, a onda kada dođe vikend, nemate jedan cheat meal ili cheat day, nego čitava dva dana preterivanja sa omiljenim testom, kolačima i pićem. Ovo nije klasično kompulsivno prejedanje, ali vrlo lako može preći baš u to. Vremenom postaje sve teže da održavate telesnu masu, onda sve lakše dobijate kilograme, a vikend uživanje u hrani više ne počinje subotnjim burekom za doručak, već od ručka u petak, ili čak od večere u četvrtak.

Bez obzira što možda za sada nemate problema, može se desiti da ih imate, pa bi bilo dobro da povedete računa i promenite začarani krug u koji ste upali. Ako ste se prepoznali u ovoj priči, i ako se vikednom osećate tromo i naduveno nakon preobilnih obroka, a radim danima rendate celer i cveklu a jedva čekate odlazak na pizzu koji ste planirali za petak, vreme je da napravite male promene.

  • Izbegavajte rigorozne režime

Ovakve situacije se najčešće dešavaju upravo onima koji  su često na dugim strogim režimima. Ako ste tokom radnih dana precizno merili namirnice na vagi i bacali baš sva žumanca, lakše ćete “posrnuti” i nagraditi sebe obilnijim i kaloričnijim obrocima. Da bi izbegli takve situacije, pokušajte da se pridržavate lakših režima i pravila za regulisanje telesne mase. Ne ograničavajte previše energetsku vrednost obroka, ne smanjujte porcije tako da izgledaju kao da se samokažnjavate, i slobodno dajte sebi oduška povremeno-pojedite bečku šniclu ako vam se jede, ali ne uz pomfit.

  • Napravite plan

Kao i uvek do sada, i ovaj put naglašavam da je najbolje imati plan obroka, ako ne precizan, onda bar neke smernice kojih ćete se držati. Dakle, obroke uklopite prema svom dnevnom rasporedu i rasporedu aktivnosti, tako da nećete biti u sitaciji da na ručku sa kolegama ili saradnicima jedete salatu od rendanog voća i povrća dok svi ostali jedu meso sa roštilja uz prilog. Tako ćete izbeći “mučenje”, ali i iskušenje da vikendom navalite na sve što ste propustili zato što se niste prilagodili aktivnostima i obavezama.

  • Zaboravite na cheat day

Be obzira što cheat day zvuči kao dobra ideja i nagrada za trud, ako imate otvoreni prelom karaktera, lako se može desiti da se taj dan pretvori u maraton prejedanja koji se može razvući na više dana. Odredite cheat meal jednom ili dva puta nedeljno, iznenadite sebe i radnim danima, i uklopite ostale obroke prema tom nagradnom obroku.

  • Ne opravdavajte se

Za ispade i preterivanje sa nezdravom hranom, najčešće imamo najbolje izgovore: “Neću da kuvam vikendom.”, “Ceo dan smo proveli u šetnji.”, “Mnogo obaveza a malo vremena.”, “Prodični ručak.”… svaki izgovor je dobrodošao. Ljudi se prejedaju u mnogo različitih situacije, ali se sve mogu izbeći, opet, naravno, dobrim planiranjem. Ne opravdavajte se, već unapred pripremite obroke, izaberite neki restaoran u kom možete pojesti zdrav obrok, i dogovorite se sa porodicom da ovaj put za ručak bude mnogo povrća uz ukusnu ribu.

Sasvim je normalno da povremeno pokleknete i posegnete za baklavom i hamurgerom, ali ne pravite od toga feštu i ritual. Takođe, potrudite se da vam “dijeta” ne bude mučenje, već se potrudite da uživate u ukusnim jelima posle kojih ćete biti siti i zadovoljni. Ne dozvolite da se vikendu radujete zbog hrane, neka vikend bude rezervisan za druženje sa prijateljima, boravak u prirodi ili uživanje u dobroj knjizi.

Tags: , , , ,

Trackback from your site.

Leave a comment