Kumin

Written by Nutricionista. Posted in Blog, Namirnice

orhid-1024668_1280

Kumin, zanimljiv i specifičan začin iz porodice Apiaceae, potiče sa bliskog Istoka, a danas je široko rasprostranjen i koristi se u ishrani na gotovo svim kontinentima. Kumin je seme male cvetne biljke, i u zavisnosti od boje semena, postoji više vrsta (crni i zeleni). Zahvaljujući aromatičnim uljima koja sadrži, kumin ima specifičan ukus i jaku aromu. Ovom prilikom želim da naglasim da se kumin, iako sličan, razlikuje od kima o kom ćemo govoriti nekom drugom prilikom.

  • Kumin sadrži veliki broj fitohemikalija koje imaju antioksidativno , karminativno i antiflatulentno dejstvo. Takođe, kumin je bogat biljnim vlaknima, ali kako se u ishrani koristi u manjoj količini, ne koristi se kao izvor vlakana.
  • Ulja koja kumin sadrži (kuminaldehid, pirazin, …) utiču na pokretljivost creva i pomažu varenje hrane povećavajući lučenje digestivnih enzima. Pored toga, sadrži i sastojke sa antioksidativnim dejstvom, kao što su lutein, zeaksantin i karoten.
  • Dobar je izvor minerala, i to gvožđa, bakra, kalcijuma, kalijuma, mangana, selena, cinka i magnezijuma.
  • Sadrži i određenu količinu vitamina, i to uglavnom vitamina B kompleksa, ali sadrži i vitamin E, vitamin A i vitamin C.

Kumin se može naći u bolje opremljenim prodavnicama tokom cele godine. Mogu se kupiti semenke i prah i semenke se mogu čuvati na hladnom, suvom i tamnom mestu dok se prah može čuvati u frižideru. Pre upotrebe, da bi ukus ovog začina došao do izražaja, najbolje ga je tostirati ili peći, a može se dodavati jelima sa mesom ili ribom. Dobro se uklapa sa čilijem, senfom i karijem, a koristi se čak i za pripremu nekih poslastica i osvežavajućih napitaka.

Tags: , , ,

Trackback from your site.

Leave a comment