Keleraba

Written by Nutricionista. Posted in Blog, Namirnice

kohlrabi-1
Keleraba spada u familiju Brassicaceae koja je prilično zastupljena u ishrani, ali iznenađujuće malo ljudi je koristi u ishrani, a neki je čak nikada nisu ni probali. Ja je obožavam, i volim da je grickam svežu, da je dodajem u čorbe i variva, i obavezno je serviram uz gvakamole i razne umake od sira.

Keleraba liči na repu, i može se naći bela, zelena ili ljubičasta, mada ljubičastu baš nikada nisam našla. Bez obzira što se razlikuju po boji, i ljubičasta i bela su iste kada se oljušte i imaju žućkasto belu srž. Dvogodišnja je biljka, ima malo listova koji su tamne boje i koji se takođe mogu jesti. Najukusnija je mlada keleraba, pa birajte manju kelerabu  sa manjim i neoštećenim listovima. Dostupna je u periodu od novembra do marta, mada se može naći i van sezone.

  • Keleraba je jako ukusna, ima malu energetsku vrednost (27kcal na 100g), i visok sadržaj vlakana, vitamina i minerala. Ima odličnu zasićujuću moć, i ako ste rešili da počnete redukcionu dijetu, nikako ne zaboravite da u jelovnik uvrstite i kelerabu.
  • Keleraba je bogata votaminom C, i 100g namirnice obezbeđuje čak 62mg ovog važnog vitamina.
  • Sadrži i vitamine B grupe, i to niacin, piridoksin, tiamin i pantotensku kiselinu. U nešto manjoj količini, sadrži i vitamin A i karoten.
  • Kao i ostalo povrće iz familije Brassicaceae, i keleraba sadrži fitohemikalije, koje zajedno sa vitaminima, štite organizam od štetnih uticaja slobodnih radikala i razvoja maligniteta. O ovim fitohemikalijama smo već govorili, a izdvajaju se izotiocijanati, sulforafan i indol-3-karbinol.
  • Pored vitamina, keleraba sadrži i veoma važne minerale, i to bakar, kalcijum, kalijum, mangan, gvožđe i fosfor. Ukoliko imate problema sa povišenim krvnim pritiskom, ne zaboravite da koristite kelerabu, kao i ostale namirnice bogate kalijumom.

 kel

Kelerabu je najbolje jesti svežu, i ukoliko nemate problema sa štitnom žlezdom, možete je jesti svakodnevno i pripremljenu na razne načine. Ako nemate ideju kako da je servirate, predlažem salatu od kelerabe i rotkvica, kelerabe i kruške ili prosto napravite ukusnu čorbu. Kako god da je spremite, svideće vam se.

 

Energetska i nutritivna vrednost na 100 g

Nutrijent

Jedinica mere

Količina

Energetska vrednost

kcal

27

Proteini

g

1,70

Ugljeni hidrati

g

6,20

Masti

g

0,10

Biljna vlakna

g

3,60

Voda

g

91,00

Vitamini

 

 

Vitamin A

IU

36,00

Tiamin

mg

0,50

Riboflavin

mg

0,02

Niacin

mg

0,40

Vitamin B6

mg

0,15

Vitamin B12

mcg

0,00

Folati

mcg

16,00

Pantotenska kiselina

mg

0,17

Vitamin C

mg

62,00

Vitamin D

IU

0,00

Vitamin E

IU

0,48

Vitamin K

mcg

0,10

Minerali

 

 

Kalcijum (Ca)

mg

24,00

Bakar (Cu)

mg

0,13

Gvožđe (Fe)

mg

0,40

Magnezijum (Mg)

mg

19,00

Fosfor (P)

mg

46,00

Kalijum (K)

mg

350,00

Natrijum (Na)

g

0,020

Cink (Zn)

mg

0,03

Mangan (Mn)

mg

0,14

Selen (Se)

mcg

0,70

 

Tags: , , , , , ,

Trackback from your site.

Comments (1)

  • Aleksandra Nikolić

    |

    Poštovana Jasmimina, koliko često smeju da koriste kelerabu u ishrani oni koji imaju problema sa štitnom žlezdom? U mom slučaju, povećana vrednost TSH.

    Reply

Leave a comment