Prekomerna telesna masa u trudnoći

Written by Nutricionista. Posted in Blog, Zdravlje na tanjiru

woman-356141_960_720

Sve mame žele da im trudnoća bude laka i zdrava, ali gojaznost u trudnoći, kao što smo već govorili, nosi velike rizike po zdravlje majke i deteta. Ne samo da višak kilograma može otežati porođaj, već može dovesti i do pobačaja, pojave gestacijskog dijabetesa, preeklampsije i eklampsije. Prema istraživanju Centra za kontrolu i prevenciju bolesti (Centers for Disease Control and Prevention), skoro 45% žena trudnoću započinje sa prekomernom telesnom masom. I ne samo to, veliki broj žena tokom trudnoće dobije mnogo više kilograma nego što je dozvoljeno. Da bi se izbegli rizici koje prekomerna telesna masa tokom trudnoće nosi, bez obzira da li ste u trudnoću ušli sa viškom kilograma, potrebno je preduzeti niz koraka:

  • Posavetujte se sa izabranim lekarom.

Već znate da je neophodno povećati unos vitamina i minerala tokom trudnoće, a naročito vitamina D i folata. Gojaznost može uzrokovati nedostatak vitamina D, pa je veoma važno da tokom trudnoće unosite dovoljno vitamina D, naročito tokom zimskim meseci kada je izlaganje suncu minimalno.

  • Ne držite dijete!

Ako ste u trudnoću ušli sa viškom kilograma, ovo nije trenutak da držite rigorozne redukcione dijete. U saradnji sa vašim lekarom, osmislite plan ishrane koji će vama i vašoj bebi obezbediti sve što je potrebno. Pogledajte i tekst “Ishrana trudnica” za smernice.

  • Potražite pomoć dijetetičara.

Bez obzira što ste dobili opšte preporuke lekara o tome šta smete a šta ne, obzirom da je mnogo stvari oko kojih trudnice brinu i o kojima vode računa, veoma je teško voditi računa o ishrani i napraviti plan bez stručne pomoći. Ako ste ranije i pokušavali sami nešto da uradite, sada je trenutak da u nadležnim zdravstvenim ustanovama potražite pomoć dijetetičara i nutricionista.

  • Birajte zdravije!

Iako je tokom trudnoće potrebno unositi više kalorija, potrudite se da ih unesete iz zdravije hrane, i to iz povrća, voća, izvora proteina i zdravih masti. Ove namirnice vam mogu pomoći i da kontrolišete apetit, kao i žudnju za nezdravom hranu koja vas nekad može mučiti.

  • Nagradite sebe.

Bez obzira što imate višak kilograma, možete sebe ponekad i nagraditi omiljenom poslasticom ili jelom koje inače izbegavate. Naravno, potrudite se da to ne bude brza hrana, već nešto zaista vredno.

Veoma je korisno vođenje dnevnika. Zapisujte sve, od toga šta ste određenog dana uneli od namirnica, do toga kako ste se osećali i šta ste primetili da se dešava nakon neke hrane. Sve to može biti veoma korisno za sastavljanje plana ishrane.

  • Krećite se.

Ukoliko vam nije savetovano da ležite, potrudite se da se što više i češće krećete. Naravno, nećete trčati maraton i imati intenzivne kardio treninge, ali hodanje i lake vežbe mogu biti od velike koristi za održavanje telesne mase i olakšavanje porođaja.

  • Unosite dovoljno tečnosti.

Tačno je da zaista nema potrebe da jedete za dvoje, ali kada je tečnost u pitanju, ovo pravilo ne važi. Unosite tečnosti za dvoje, i neka to bude voda.

  • Napravite strategiju za period nakon porođaja.

Kada se beba rodi, nećete imati mnogo vremena da se bavite ovim stvarima. Zato je dobro da tokom trudnoće, kad ste već ušli u materiju planiranja ishrane, isplanirate kako ćete najbolje izgubiti višak kilograma koji ste dobili tokom ili pre trudnoće.

Potrudite se da ne obraćate pažnju na fitnes mame i one koje na fotografijama pokazuju savršenu figuru i tokom trudnoće. Najvažnije vam je zdravlje vas i vaše bebe, i potrudite da vam to bude jedini motiv za planiranje ishrane tokom trudnoće.

Tags: , , ,

Trackback from your site.

Comments (1)

Leave a comment